Oprava defektu pneumatik
Při defektu pneumatiky u motocyklu je člověk nerozhodný, jakým způsobem situaci vyřešit. Zde jsem vypracoval manuál na základě pokynů od světového výrobce pneumatik.
- Kdy opravit a kdy koupit novou pneumatiku?
- Ztrácí pneumatika po opravě své vlastnosti?
- Jaká je cena opravy pneumatiky?
Jak opravit defekt pneumatiky
Oprava by se měla vždy provádět zevnitř pneumatiky, aplikací záplaty s vulkanizačním roztokem.
Maximální rychlost po opravě pneu
Po opravě ztrácí pneumatika předepsaný rychlostní index a maximální povolená rychlost je 130km/h.
Použití opravného knotu
Oprava knotem je ideální pouze jako dočasná oprava. Doba efektivity opravy je závislá na typu pneumatiky.
Velikost opravitelného defektu
Maximální velikost defektu na opravu je 6,5mm, pokud je poškození většího rozměru, musí se pneumatika vyměnit.
Utěsnění pomocí tekutého prostředku
Tekuté sady na utěsnění defektu jsou naprosto nevhodné. Prostředek je velmi agresivní na vnitřní povrch ráfku.
Opravitelná část pneumatiky
Oprava pneumatiky je možná pouze při defektu na běhounu. Pokud je defekt na boku pneu, není oprava možná.
Doba opravy pneumatiky
Doba opravy včetně demontáže a následné montáže kola z motocyklu je cca 1 hodina.
Cena opravy pneu
Cena opravy pneumatiky je včetně demontáže kola z motocyklu do 990kč.
Při použití tekutého prostředku na utěsnění, dochází k agresivní reakci na povrchu ráfku.
Tekutý ,,utěsňovač" po aplikaci do pneumatiky nikdy nezaschne, takže je uvnitř stále kolující objem kapaliny husté konzistence.
Po určité době začne prostředek který je rozlitý po vnitřku kola agresivně reagovat jak s barvou, tak s hliníkovým ráfkem.
Po mechanickém očištění ,,usazenin" jsou po celém obvodu ráfku oxidace, které jsou hluboké až 2mm.